sreda, 19. februar 2020

Podzemlje

Zakaj hodim v jame? Ker jih imam za bajto. Pa ker imamo v Sloveniji hud kataster jam, žal brez foto materiala, jst sm pa firbčen.

Najbližja mi je oddaljena manj kot km in smo jo že kot mulci prešnofali, a dalje po rovu ne gre iti, ker je zasut. Menda se je usulo ob gradnji glavne ceste "partizanka".


Prva večja jama mi je oddaljena uro hoje. Na vrhu planote nad levim bregom Krke so kar tri ogromne dvorane, znane kot Velika Prepadna. Lepa jama in enostavna za gibanje, le dostop do vhoda je zajeban. Jaz sem se že dvakrat obrnil. Prvič, ko je bilo vse mokro in blatno, drugič ko je začel padati dež in je zmrzoval na skalah. Drsalnica. Strmina. Previs. Adijo. :)


Sicer pa v jame najraje zaidem, kadar so temperature ozračja najnižje ali pa najvišje. Jame pa držijo konstanto temperaturo. Nekje od 8 do 10stC. In mi je kar noro, ko se spuščam iz 33stC v podzemlje na 10stC. Lani, me je po dveh urah v jami začelo zebsti. Potem pa lezem počasi iz jame v soparen večer in še vedno 30stC ozračje. Vse cunje dol, pa me je še vedno oblivalo. :D


Že pred leti sem videl slike kolegov, ki so smučali v Ledeno jamo na Kunču. Ker pa ni več taprave količine snega, da bi lahko to ponovil na snowboardu, sem se spomnil na bicikl. Maretu in Roži pa tudi ni bilo treba dvakrat razlagati zadeve in že smo se vozili pod zemljo. :)


Več ali manj pa so te prosto dostopne jame že raziskane ter izmerjene. Pa tudi zapisanega je že veliko. Krasne opise sem tako našel tudi v temu 300 strani dolgemu pdf-ju "SPAHA nad Brezovico pri Predgradu skozi čas - prazgodovinska poselitvena točka in njen pomen".





Kadar sem sam v jami, mi je dolgočasno snemati. Ko imam družbo, pa nastanejo video posnetki. Prvič. Moram še naštudirat tole svetlobo in FPSje, da se ne vidi "migetanje" svetlobe.
Zadnjo sliko sem pa Roži sunu. Ker zna slikat. Men' se zgolj včasih kej posreč. :D

mjuzik: Blu Samu - Nathy [MOKA 2018]



Ni komentarjev: